Posted by: Lumy | June 3, 2011

GOGOSI


MONIA este mare amatoare de gogosi , le-ar manca toata ziua daca s-ar putea, noroc cu mamaie care-i face toate poftele si cand i-e lumea mai draga i-aduce surpriza;dar ce te faci cand mamaie nu e acasa si fata are pofta de ele? ei …atunci intru eu in priza si trebuie sa recunosc ca nu le-am prestat niciodata si asta pentru ca bila mea lenesa nu le digera  si le evit de fiecare data;

astazi e una dintre acele zile cand sunt fortata sa le pregatesc eu, asa ca mi-am luat avant si mult curaj spre bucatarie.

ingrediente :

-500 gr faina

-2 oua +1 galbenus

-3-4  lg zahar

-200 ml lapte caldut

-2-3  lg ulei

-1 plic drojdie uscata

-3 plicuri zah.vanilat

-esente de vanilie,lamaie, coaja de lamaie sau portocala

-un praf de sare

drojdia se amesteca cu 1 lg zahar si un pic de lapte caldut si se adauga in mijlocul fainii, lasand-o la dospit

ouale si galbenusul se freaca cu uleiul , zaharul vanilat , esentele si sarea

ouale se aduaga peste maiaua dospita, adaugandu-se treptat si laptele amestecat cu restul de zahar

la inceput se amesteca cu lingura de lemn apoi se trece la framantat ; aluatul trebuie sa fie moale sa nu se lipeasca de maini, daca e nevoie se mai adauga faina.( eu am framantat cam 10 min )

aluatul se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul , aprox 45-60 min , apoi se intinde pe masa infarinata  cu sucitorul intr-o foaie de aprox 1 cm;

se decupeaza cu cana, se lasa apoi pe masa inca vreo 25-30 min la dospit si se prajesc in baie de ulei fierbinte la foc potrivit.

eu le-am tavalit in zahar pudra dupa ce le-am terminat de prajit pe toate.

servite alaturi de o cana de ceai de fructe cu menta verde


Leave a comment

Categories