Posted by: Lumy | October 24, 2011

PLACINTA DE DOVLEAC


Nu cred ca exista vreo gospodina care toamna sa nu pregateasca o placinta de dovleac; eu prefer ca foile de placinta sa fie facute in casa ,dar recunosc cand nu am prea mult timp liber ,le mai si cumpar; astazi insa am avut si timp dar si mare dispozitie .

ingrediente foaie :

– 1 pahar ulei

-1 pahar de zahar ( merge si mai putin ,depinde de gustul fiecaruia )

-1 lgt otet

-1 lgt bicarbonat amoniu

-1/2 pahar apa minerala

-faina cat cuprinde ( aprox 500 gr )

ingredientele pentru aluat se pun intr-un castron si se amesteca toate ,( amoniacul se stinge cu otetul ) formandu-se un aluat care nu se lipeste de maini.

lasam aluatul rezultat 15 min la frigider ,cat sa ne ocupam de dovleac.( merge si mai mult timp ,cu cat sta mai mult cu atat devine foaia mai frageda )

bucatile de dovleac se dau pe razatoarea mare, se pun la calit cu un cub de unt , scortisoara si 4 lg de zahar ( aici se gusta compozitia si daca o preferam mai dulce mai adaugam zahar ), se lasa pe foc 5-10 min.

aluatul se imparte in 2 bucati; prima bucata se intinde cu sucitorul intr-o foaie potrivita,se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt.

peste foaia de aluat se aseaza compozitia de dovleac, apoi se intinde si cea de-a 2 foaie care se pune peste dovleac.

eu nu ung placinta cu ou, ci in castronul in care  a fost compozitia de dovleac adaug 2 lg apa rece si apoi torn tot lichidul peste placinta.

placinta se introduce la cuptor 40-50  min la foc potrivit.

aluatul este foarte fraged,dupa cum se observa si in sectiune.

se serveste alaturi de o ceasca de cafea.


Responses

  1. cum ai putut tu sa intinzi porcaria asta de aluat ,ca eu una nu am reusit😐,se firimiturea continuu ,nici pe sucitor nu se rula :|:|

    • nu inteleg ce ti- s-a intimplat …undeva ai gresit , poate la masuratori

  2. Printr-un pahar eu am inteles o cana… A fost cam mult, pt ca m-am trezit cu uleiul care se scurgea din aluat in frigider.. O sa pun maxim jumatate de cana data viitoare.🙂 In rest, aluatul a iesit super bun ( nu zic eu, zic cei care au mancat din placinta).

    • o cana e foarte mult ulei , dar de ce nu ai masurat cu paharul ?


Leave a Reply

Categories

