Posted by: Lumy | November 26, 2011

TORT DE MERE CU BLAT DIN GRIS


Piata e plina de mere ionatane, merele noastre gustoase fara E-uri si coloranti, asa ca m-am gandit pentru azi sa va propun o reteta de tort de mere; e un tort racoritor si care nu necesita mult timp si multe ingrediente.

ingrediente :

– 1 si 1/2 kg mere

-12 lg rase de  gris

-24 lg zahar

-6 oua

-1 l lapte

-3 plicuri zahar vanilat

intr-o cratita cu peretii mai inalti se caramelizeaza 12 lg de zahar

merele se curata de coaja si se taie felii, apoi se aseaza peste zaharul caramelizat  intins pe fundul si peretii oalei .

separat se bat albusurile spuma cu 12 lg zahar apoi se adauga galbenusurile si grisul in ploaie.

compozitia rezultata se adauga peste mere si se introduce cratita la cuptor 1 ora la foc mic , eu am tinut-o la 180 gr.

laptele se fierbe cu zaharul vanilat si se toarna in clocot peste compozitia de gris ( dupa ce a trecut 1 ora de stat in cuptor ) se pune capac peste cratita si se mai introduce la cuptor pentru inca 30 min.

cand e rece se rastoarna pe un platou ,altfel riscam sa se rupa ; se poate decora cu frisca, eu am lasat-o asa cum e .


Leave a Reply

Categories

