Posted by: Lumy | October 16, 2011

CHIFLE


Cand eram copil imi placea sa mananc coltul de la paine , mi se parea mai gustos decat restul franzelei dar imi era si mai la indemana pentru sandwich ; dar ce te faci cand paine nu se mai serveste in casa si te pocneste pofta ? te apuci de framantat…asta am patit eu azi, cand afara ploua si nu-ti venea nici sa scoti capul pe  geam dara -mi-te  la magazin.Am zis sa fac chifle , poate asa mai tenteaza pe cineva …si am avut dreptate.

ingrediente : ( ptr 8 buc )

-450 gr faina ( eu am avut Boromir ooo )

-240 ml lapte ( puteti sa folositi  1/2 lapte +1/2 apa )

-1 ou

-2 lgt zahar

-1 lgt rase sare

-75 gr unt topit

-1 lgt drojdie uscata

faina se pune intr-un castron mare iar in mijlocul ei se pune drojdia amestecata cu zaharul si 1 lg de lapte caldut, la dospire.

cand drojdia s-a dospit se adauga oul ,laptele cald si sarea, se amesteca toate si se adauaga  treptat untul topit; se framanta  coca 10 min.

se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul

dupa dospire , aluatul se taie in bucati potrivite de marimea unei mingi de tenis.

se aseaza in tava tapetata cu hartie si se mai lasa 10 la dospit, apoi se ung cu un albus de ou amestecat cu 1 lg ulei masline, iar deasupra se presara susan , seminte sau mac dupa preferinte.


Leave a Reply

Categories

