Posted by: Lumy | October 15, 2011

ALUAT PENTRU CROISSANTE


De fiecare data cand ajung in hipermarket si trec pe langa raionul de paine , mi se face o pofta de tot ce inseaman fainos si asta pentru ca  acolo le fac pe loc iar mirosul se simte  imediat; croissante  as manca tot timpul ,dar pentru ca stiu ca nu sunt facute din ingrediente proaspete de multe ori trec mai departe ,insa ieri nu m-am putut  abtine si am cumparat  o punga de 4 buc ,promitand ca am sa caut reteta aluatului si am sa le prepar chiar eu ,acasa; Am avut noroc si am gasit  reteta pe site-un Amaliei , ea preluind-o de la Laura Laurentiu.

ingrediente  aluat  1 :

-2 galbenusuri

-400 gr faina

-100 ml apa minerala

-125 gr iaurt gras

-un praf  sare

 ingrediente  aluat 2 :

-175 gr unt

-30 gr faina

ingredientele aluatului 1 se amesteca pana se formeaza  o coca consistenta.

separat se amesteca  ingredinele aluatului 2 .

aluatul 1 se intinde cu sucitorul pe masa unsa cu ulei, intr-o foaie dreptunghiulara , peste care se aseaza aluatul  2.

urmeaza partea cea mai importanta , si anume pliatul :

in partile de sus si de jos se fac cu cutitul crestaturi

se incepe pliatul cu colturile aducandu-le la mijloc si suprapunandu-le

aluatul impachetat se pune in folie cu partea impachetata in JOS , si se introduce la frigider 30 min , cand se scoate din folie se aseaza  cu fata in SUS  pe masa, se intinde cu sucitorul si se repeta operatiunea” impachetatul” facand crestaturi identice; se introduce iar la frigider 30 min.

eu l-am impachetat de 4 ori , cam asa arata aluatul ,deja untul se inglobase complet

se observa straturile formate

aluatul se tine in folie la congelator pana cand va fi folosit.

am sa revin in zilele urmatoare  sa va arat ce am facut din el.

AM REVENIT CU POZE :

Asadar , se ia aluatul ,se intinde cu facaletul  intr-o forma dreptunghiulara, apoi se taie in triunghiuri potrivite pentru  a fi rulate  ; pe fiecare bucata se aseaza dupa preferinta , crema de ciocolata , branza, ciuperci, etc. Se introduc la cuptor pana se rumenesc deasupara, aprox 20-25 min.

Eu le-am umplut cu ciocolata.


Leave a Reply

Categories

