Posted by: Lumy | April 19, 2011

TIRAMISU DE LAMAIE


De ziua mea , de Florii mi-am facut un tort la care visam de ceva vreme si pe care l-am zarit pe culinar; tortul este creatia Dorei si se numeste ” tiramisu de lamaie “; nu are nici o legatura cu tortul tiramisu pe care toata lumea il stie ( cel cu piscoturi , cafea..etc ) , ba pot sa spun ca este doar o coincidenta de nume;este un tort pe care vi-l recomand din toata inima, un tort usor de pregatit ,parfumat si deloc gretos.

ingrediente blat : ( aici am preferat sa fac un blat normal, in reteta era specificat un altfel de blat ) ; reteta o gasiti aici

Ingrediente jeleu de lamaie :   200g apa ,  130g zahar,  70g suc proaspat de lamaie ,  30g coaja rasa de lamaie,  10g gelatina

  Apa cu zaharul si coaja de lamaie se fierb pe foc circa 5minute

Se indeparteaza de pe foc si se adauga sucul de lamaie si gelatina inmuiata,cine nu doreste sa pastreze coaja de lamaie o poate stracura , eu am lasat-o; lichidul trebuie sa devina un pic solid ,dar nu prea mult ca nu va mai putea fi intins peste crema .
INGREDIENTE CREMA DE LAMAIE : 80 g suc lamaie, 60 g unt , 150 g zahar , 3 galbenuse , 1 ou, 2 lamai, 10 g gelatina, 250 g mascarpone, 150 g crema fraiche, 250 frisca lichida, 100 g zahar pudra.

Mod de preparare crema :

Coaja celor doua lamai se amesteca cu zaharul, sucul de lamaie si untul si se pun pe foc 2-3 min .



  galbenusele de ou si oul se bat cu furculita si se pun peste compozitia de mai sus , tinandu-se pe foc inca 2-3 min pana se gatesc ouale( crema incepe sa se ingroase ).

se lasa sa se raceasca si se adauga apoi gelatina hidratata in 30 ml apa rece.

Mascarponele cu creme-fraiche si cu zaharul pudra se mixeaza bine

Si se adauga compozitiei de oua

La sfarsit se adauga si frisca…

INGREDIENTE SIROP PTR BLAT : 100 ml apa, 80 gr zahar, 40 ml lichior lamaie.

Peste primul strat de blat insiropat se adauga  1/2 din  crema, apoi se baga cateva min la congelator,sa grabim intarirea ei

peste crema se adauga al doilea blat insiropat,apoi se adauga 1/2 din crema ramasa peste care punem jeleul ,lasam sa se intareasca acesta  apoi punem peste  el  restul de crema; peste crema adaugam ultimul strat de blat insiropat.


tortul se acopera cu folie transparenta si se tine la frigider cateva ore , apoi se rastoarna pe platou  si se imbraca in pasta de zahar; se decoreaza dupa fantezia fiecaruia.


Responses

  1. Buna Lumy, te rog sa schimbi linkul din lista ta in http://www.haisagatim.ro iar denumirea Hai sa gatim cu Amalia. Am renuntat la blog si mi-am facut site. Multumesc mult! Amalia

    • buna amalia , l-am schimbat , felicitari ptr noul site.


Leave a Reply

Categories

