Posted by: Lumy | February 13, 2011

CHOCOLATE , I LOVE YOU


titlul nu l-am dat eu , asa l-am gasit pe culinar , pentru ca de acolo este luata reteta care-i apartine Roxanei.

un dulce aspectuos dar mai ales foarte gustos si potrivit pentru Sf. Valentin.

ingrediente blat 1 :

-70 gr unt

-65 gr zahar pudra

-3 albusuri

-60 gr faina ptr prajituri

-15 gr cacao

se freaca untul cu zaharul pudra

se adauga pe rand albusurile ( nebatute ) amestecand bine dupa fiecare

faina se amesteca cu cacao si se toarna peste compozitie , amestecand bine

in tava de cuptor se aseaza foaie de copt si cu ajutorul unei pungi incepem sa trasam linii , lasand distanta intre ele de 1 cm, apoi hartia de copt se introduce la congelator pana se intareste.

in acest timp ne apucam de blatul 2  :

ingrediente blat 2:

-85 gr faina de migdale

-25 gr faina prajituri

-75 gr zahar pudra

-6 galbenusuri

-3 albusuri

-10 gr zahar pudra

-40 gr unt topit , dar rece

faina de migdale ( eu am cumparat migdale si le-am macinat ) se amesteca cu faina de prajituri si zaharul pudra

se adauga  pe rand cele 6 galbenusuri amestecand bine dupa fiecare

albusurile  se bat bine cu zaharul si se toarna peste compozitie, apoi adaugam si untul topit

scoatem hartia de copt din congelator , si cu ajutorul unei pungi incepem sa trasam dungi, intre dungile de cacao; tava o introducem la cuptor incins la 220 gr , 5-7 min , nu mai mult.

dupa coacere se lasa sa se raceasca si se decupeaza mai intai un cerc de dimensiunea formei de tort , apoi peretii.

ingrediente chocolate cheesecake :

-450 gr mascarpone

-170 gr ciocolata cu lapte

-170 gr ciocolata  amaruie

-400 gr lapte condensat

crema mascarpone se amesteca cu ciocolata cu lapte topita

se adauga laptele condensat si se amesteca bine

peste compozitia astfel obtinuta adaugam ciocolata amaruie topita

crema obtinuta o turnam in forma de tort peste blat

ingrediente spuma de ciocolata :

– 120 ml frisca lichida

-120 gr ciocolata alba

-240 gr frisca batuta

se incalzeste frisca lichida ( fara a  clocoti ) si se adauga in ea ciocolata alba, se amesteca pana se dizolva toata ciocolata

se adauga si frisca batuta in compozitie

si se toarna compozitia in forma de tort peste cea de ciocolata.

se decoreaza dupa placul fiecaruia, eu am preferat doar cateva migdale si putina cacao.



Responses

  1. am sa ies dupa blogul tau………….m-a luat ameteala…….şi pofta………pe asta nu am sa pot sa o fac, complicat pentru mine…….dar arata minunat…….eşti super Lumyta, te pupic


Leave a Reply

Categories

