Posted by: Lumy | December 31, 2010

SARMALE IN VAS ROMAN


DRAGII MEI ,  SARBATORILE DE IARNA M-AU PRINS DEPARTE DE CASA SI CA ATARE NU AM  GATIT NIMIC SPECIFIC LOR , DAR AZI VA PROPUN O RETETA DE SARMALUTE USOARE FACUTE CU CARNE DE CURCAN SI FIERTE IN VASUL ROMAN , CARORA LE-AM DUS DORUL PE UNDE AM HOINARIT.

INGREDIENTE :

-1 KG piept curcan tocat la robot

-1 ceasca de orez

-2 cepe mari

-varza acra

-2 lg bulion

-1 ou

-sare, piper , foi dafin , cimbru, boabe de piper

foile de varza se desfac incet si se tin cateva minute in apa rece

intre timp ne ocupam de umplutura

tocam ceapa si o punem la calit in ulei

orezul spalat se adauga peste ceapa cu un strop de apa iar cand apa scade se adauga si 1 lingura de bulion ( eu am o pasta de bulion foarte buna si e de ajuns o lingura, voi puteti pune mai mult bulion daca vedeti ca nu coloreaza )

lasam compozitia sa se raceasca si adaugam carnea tocata, oul ,sarea si restul condimentelor si amestecam foarte bine.

foaia de varza se taie in patrate – eu am taiat foaia in doua si i-am scos cotorul – si pe fiecare patrat de varza se pune o lingurita de compozitie , se ruleaza avand grija sa astupam si marginile astfel incat sa nu iasa compozitia la fiert.

in vasul roman asezam pe fund un strat de varza tocata fin sau foi de varza, apoi  cateva bete de cimbru, boabe de piper, foi de dafin  si asezam sarmalutele; intre ele punem si cateva feliute de piept de pui afumat sa le dea un usor gust de afumatura.


peste sarmalute turnam cealalta lingura de bulion pe care am dizolvat-o in apa rece si introducem vasul la cuptor la foc potrivit aprox 3 ore.

sarmalele fiind fierte in vasul roman nu mai trebuie acoperite cu alt strat de varza tocata sau foi de varza ,pentru ca dupa cum stiti vasul roman are si capac .


Leave a Reply

Categories

