Posted by: Lumy | December 3, 2010

PLACINTA CU MERE (II)


Placinta cu mere  este , cred , cel mai la indemana desert , si spun asta pentru ca  mai tot timpul sunt mere pe piata si de multe ori ne mai raman cateva prin fructiera pe care nu le mai mananca nimeni si  care musai trebuie facute placinta sau strudel.

  foile de placinta din comert sunt si ele bune ,dar eu prefer sa fac coca in casa ,iar azi mi-a facut cu ochiul o reteta de pe culinar  ( reteta este a POCAI ) unde foaia de placinta era foarte  frageda.

ingredientele :

-1 pahar ulei

-1 pahar zahar ( eu am pus  5 linguri )

-1/2 pahar apa minerala

-1 lgt bicarbonat de sodiu stins in otet

-un praf de sare

-faina cat cuprinde

umplutura de mere :

-10 mere rase

-10 lg zahar

-scortisoara

1/2 lgt nucsoara

-nuca

 

pentru foi se amesteca toate ingredientele si se formeaza un aluat consistent din care se fac 2 foi.


pentru umplutura se pun merele  rase la calit cu zaharul ,se lasa pe foc pana scade toata zeama lasata de mere apoi se adauga scortisoara ,nucsoara iar cand amestecul este racit complet se pun si nucile pe care eu le-am bagat un pic la cuptor inainte.

prima foaie se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt ,


se aseaza umplutura de mere apoi cea de-a 2 foaie, si  se introduce tava la cuptor la 190 gr aprox 35-40 min.( calitatea pozelor nu e asa buna ,lumina era slaba )


si scoasa din cuptor

se lasa sa se raceasca si apoi se portioneaza


neaparat trebuie servita a doua zi sau cel putin dupa cateva ore bune lasata la racit , si asta pentru ca , taiata calda inca i se mai simte bicarbonatul , dar rece este foarte buna si frageda.



Responses

  1. ce pofta mi-ai facut…………te iubimmmmmmmmmm


Leave a Reply

Categories

