Posted by: Lumy | October 30, 2010

TORT LUMINITA


Pentru ca este ziua mea peste cateva zile , dar o serbam in familie maine, nu puteam rata ocazia sa mai prestez un tort si ca atare i-am atribuit  numele meu .

trebuie sa mentionez faptul ca acest tort este o combinatie din mai multe torturi  si anume : reteta  cremei  de lamaie ai apartine Dorei ( de la tortul tiramisu de lamaie )  , iar minitortuletul din interiorul tortului ai apartine Lissei ( de la tortul Silvia) .Tortul are diametrul de 22 cm.

Blat de nuca :

Pentru blat avem nevoie doar de 2 foi ,asa ca am folosit doar 3 oua,120 gr zahar, 2 lg nuca macinata, 6 lg faina, 1/2 plic praf de copt. Modul de pregatire este acelasi ca la reteta de blat, atasata la sectiunea  dulciuri.


in forma de tort tapetata cu folie se aseaza primul blat , se insiropeaza apoi in mijlocul lui se pune un cerc facut din folie de aluminiu in care se adauga jeleul legat bine .



jeleul de zmeura :

-250 ml sirop de zmeura + 1 plic de tort gelee se fierb 1 min , apoi se lasa sa se inchege ( aici am avut o mica problema , ptr ca jeleul meu nu s-a inchegat nici dupa 2 ore de stat la rece ,  am dizolvat un plic de gelatina si am adaugat-o in jeleu, care intr-un final s-a legat )

peste jeleu am pus piersici din compot iar peste ele am facut crema de cirese amare ( doar jumatate de compozie )  de la tortul cu pere si cirese amare .


se lasa tortul vreo ora pana se intareste bine crema de cirese amare apoi se scoate incet cercul din aluminiu , taindu-l cu foarfeca.

Crema de lamaie :

-80 ml zeama de lamaie

-60 gr unt

-150 gr zahar

-3 galbenusuri

-1 ou

-2 lamai

-10 gr gelatina

-250 gr mascarpone

-150 gr crema fraiche ( eu am avut philadephia)

-250 ml frisca lichida

-100 gr zahar pudra

coaja ,si zeama de la cele 2  lamai se amesteca cu zaharul si untul si se pun pe foc 2-3 min .

galbenusurile si oul intreg se bat bine si se adauga peste compozitia de mai sus se mai fierb 2-3 min si se lasa la racit  ( aici reteta zice ca se strecoara compozitia pentru a elimina coaja de lamaie , dar eu nu am mai strecurat-o ).

mascarpone , crema fraiche si zaharul pudra se mixeaza bine

gelatina se pune la hidratat in 30 ml apa rece, frisca se mixeaza.

in crema de oua racita se adauga compozitia de mascarpone , gelatina dizolvata si frisca batuta, apoi aceasta compozitie se toarna in forma de tort de jur-imprejurul mini-tortuletului; deasupra se aseaza celalalt blat de tort insiropat, se acopera cu folia transparenta si se lasa pana a 2 zi cand va fi imbracat in pasta de zahar.


revin cu poza sectiunii maine , cand va fi taiat tortul .






Leave a Reply

Categories

