Posted by: Lumy | October 15, 2010

PLACINTA DE PESTE


Cine nu a auzit de  JAMIE OLIVER ? daca e cineva care nu cunoaste acest nume , ei bine acest individ in floarea tineretii este un bucatar celebru in Marea Britanie, gatind la varsta  lui pentru numeroase personalitati politice , cum ar insasi Regina Regatului sau Silvio Berlusconi;

Aceasta reteta de peste ,el a intitulat-o ” placinta “, eu as numi-o simplu : ” cod la cuptor cu spanac si cartofi “ , este o reteta  gustoasa , asa cum insusi Jamie o lauda, dar pana la proba contrarie nu am vrut sa-l cred ,datorita ingredientelor folosite, dar sa va prezint minunata placinta de peste :

ingrediente :

-500 gr peste cod ( eu am folosit merluciu )

-5 cartofi

-2 oua

-2 maini de spanac

-1 ceapa

-1 morcov

-280 gr smantana fermentata

-2 maini de branza Ceddar ( eu am pus cascaval + telemea )

-sucul de la o lamaie

-1 lgt mustar

-patrunjel verde

-sare, piper , nucsoara si cimbru

cartofii se taie cuburi potrivite si se pun la fiert, cand s-au fiert se scurg f f bine de zeama ,se zdrobesc cu furculita si se  amesteca cu putin unt ( obtional ); daca mai raman bucati nepasate e f bine, nu trebuie sa iasa un piure fin.


ouale se fierb tare si se taie apoi in bucati potrivite.

ceapa  si morcovul se taie marunt si se calesc in ulei pana se inmoaie  apoi se adauga spanacul oparit si  smantana, se mai lasa pe foc sa dea un clocot apoi se da la o parte, adaugandu-se branza, sucul de lamaie, patrunjelul tocat marunt , mustarul si condimentele dupa gust.



intr-un vas ( eu am folosit de Yenna,Jamie zicea vas de lut ) se aseaza compozitia de spanac , apoi pestele taiat bucati mari iar deasupra se aseaza piureul de cartofi ( neaparat piureul de cartofi trebuie sa nu fie moale ,altfel el se va amesteca cu sosul de la compozitia de spanac si nu va mai iesi mancarea ) ; se introduce  vasul la cuptor unde va sta pana se vor rumeni cartofii .


poate in timpul prepararii mancarii veti fi  sceptici ( asa cum am fost si eu ) in reusita  retetei, dar  , in momentul cand ve-ti gusta prima gura veti dori si a doua portie, PAROL !!!



Leave a Reply

Categories

