Posted by: Lumy | October 9, 2010

TORT CU PERE SI AFINE


Toata vara am avut grija sa-mi pun in congelator cateva fructe preferate, special in a le folosi  la cremele de tort; fructele de padure sunt preferatale mele ,le-as manca in orice combinatie  si dulce si sarata; va spuneam la tortul de ciocolata si kiwi ca am facut 2 torturi, ei da , acesta este cel de-al doilea tort, pe care l-am vrut ca baza ptr primul tort , dar in final le-am facut separate ( fiecare sarbatorit cu tortul sau ).

pentru blat ( diametrul 24 ) am folosit reteta  standard, care e scrisa la categoria ” torturi “.

ingrediente crema de pere :

-1 iaurt mic ( 140 gr )

-3-4 pere , facute piure

-250 ml frisca lichida

-100 gr zahar

-2 plicuri gelatina

-2-3 pere

Iaurtul se amesteca cu zaharul , se adauga si piureul de pere, frisca batuta si gelatina hidratata initial.


ingrediente crema de afine :

-2 oua

-4 lg zahar

-6 lg lapte

-250  gr afine facute piure

-250 ml frisca lichida

-2 plicuri gelatina

Afinele se pun pe foc cu 1 lg de zahar 2-3 min apoi se baga la robot si se fac piure.

Ouale se pun pe baie de aburi cu zaharul si laptele si se fierb pana compozitia  devine ca o ciulama, apoi se lasa la racit , se amesteca cu piureul de fructe , frisca batuta si gelatina hidratata inainte.


siropul : 400 ml apa se pun pe foc cu 200 gr zahar si 2 plicuri de capuccino ciocolata.

in forma in care am copt blatul , se aseaza folie transparenta, apoi primul strat de blat insiropat, cele 2-3 pere taiate felii, apoi crema de pere , al doilea strat de blat , crema de afine iar la final ultimul blat insiopat; l-am  lasam pana a doua zi la rece , si apoi l-am imbracat in pasta de zahar.



Leave a Reply

Categories

