Posted by: Lumy | June 2, 2010

MAGLUBE


Sau in traducere din limba araba ” MANCARE RASTURNATA”

 

ingrediente :

– 1 pui ( pulpe de pui )

-1 conopida

-2-3 vinete

-2-3 cartofi

-1 capatana de usturoi

– 300 gr orez cu bob lung

Pentru inceput se portioneaza puiul si se pune la fiert cu sare , foi de dafin sau alte condimente dupa gust;

conopida se desface in buchetele si se fierbe 2-3 min , apoi se lasa la  scurs bine  si se prajeste foarte putin in ulei;( cine sta bine cu ficatul si adora prajelile poate praji direct conopida fara a mai o fierbe , dar cum trebuie sa mancam sanatos eu prefer sa o dau intr-un clocot si apoi sa o prajesc ).


vinetele se curata de coaja , se taie rondele se sareaza si se lasa la scurs 30 min, apoi se  prajesc la fel ca conopida , foarte putin in ulei( cine doreste le poate da si pe ele intr-un clocot si apoi prajite un pic ).


intr-o oala mai  mare se aseaza cartofii taiati rondele , peste ei se aseaza bucatile de pui fierte, peste pui asezam conopida, peste conopida se pun cateii de usturoi, apoi asezam  rondelele de vinete iar deasupra lor punem orezul spalat.


Supa in care a fiert puiul se strecoara si se mai adauga sare, astfel incat sa fie un pic sarata, (pentru ca orezul isi trage sarea din supa)apoi se  toarna  peste  ingredientele din oala  pana cand acopera orezul; oala se acopera cu capac si se pune la foc  potrivit pana cand incepe sa fiarba iar apoi se da focul la minim, lasand-o pe foc aprox 1 ora, pana cand supa scade de tot si orezul este facut.


Foarte important : NU SE AMESTECA IN OALA!!

Cand orezul este gata se ia o tava mare , se aseaza deasupra oalei si cu ajutorul unor manusi de bucatarie si cu  mare grija, se  rastoarna oala in tava;  s-ar putea sa mai fie supa  si atunci nu se ridica oala imediat ci se pune oblic astfel incat sa se scurga toata zeama, eu am pus un tocator sub tava si am lasat-o  asa 10 min pana s-a scurs toata supa; ACEASTA MANCARE NU TREBUIE SA AIBA PIC DE ZEAMA.

SE SERVESTE CU IAURT; este o mancare foarte gustoasa si satioasa, deloc pretentioasa , poate va sperie un pic manevra de rasturnare, dar credeti-ma ca nu este greu.

IMI PARE RAU CA NU AM MAI REUSIT SA FAC POZA IN MOMENTUL CAND AM RASTURNAT-O IN TAVA , DAR DATA VIITOARE VOI FI PROMPTA.

dupa o lunga perioada am revenit cu poza din momentul rasturnarii



Responses

  1. Cam multe ,,operatii,,…….ınsa arata bine…….mi-ai facut pofta…….denumirea m-a atras……am sa o ıncerc şi eu……mersi pentru sugestie……pupici.

    • nu sunt asa multe ” operatii” ,dar sunt usoare


Leave a Reply

Categories

