Posted by: Lumy | May 1, 2010

TORT JOFFRE


Acest tort l-am facut de SF . GHEORGHE, dar nu am apucat sa-l postez atunci din lipsa de timp , beneficiarul lui este fratele meu , George, care viseaza la acest tort din totdeauna,dar cum cremele cu fructe sunt preferatele tuturor membrilor familiei noastre, de fiecare data  Maresalul  JOFFRE era amanat, asa ca tocmai  acum i-a venit randul .

LA MULTI ANI  George ,sanatate si tot ce-ti doresti !

 

ingrediente :

-12 oua

-500 gr unt

-3 lg cacao

-500 gr zahar pudra

-125 ml apa

-2 lg faina

-2 plicuri zah. vanilat

-esenta de rom

Se pun la fiert apa, zaharul pudra si cacao pana da in clocot, apoi se lasa la racit; cand siropul de mai sus este rece complet se adauga pe rand galbenusurile frecand bine dupa fiecare;

untul se freaca intr-un castron pana iese toata apa din el , apoi se adauga cate putin in compozitia de galbenusuri;

din aceasta compozitie se opreste 2/3 si se baga un pic la frigider; in compozitia ramasa se adauga albusurile batute spuma tare, faina  si apoi se rastoarna intr-o forma de tort tapetata cu hartie de copt;

se tine la cuptor la foc potrivit pana este gata ( facem testul cu scobitoarea ). Cand este gata se lasa sa se raceasca si se taie blatul in doua.

In crema din frigider se pune zaharul vanilat si romul si se asambleaza tortul astfel : o foaie de blat ,crema ,a doua foaie de blat , crema ; se decoreaza dupa bunul plac.

eu i-am mai pus deasupra  un strat de  piscoturi ,imi ramasesera de la o alta prajitura .


Responses

  1. Cel mai bun tort pe care l-am mancat vreodata!!!!
    Cand e urmatoarea zi de nastere? :))

    • George ma bucur ca ti-a placut, dar cred ca mai ai de asteptat pana data viitoare , tinand cont ca incepe sezonul fructelor romanesti .


Leave a Reply

Categories

