Posted by: Lumy | April 19, 2010

TORT MARIA


Sambata , a fost ziua de nastere a mamei mele , si ca atare i-am facut un tort pe placul ei , cu multa frisca, fructe si nuca; asa ca m-am tot gandit ce blat  sa prepar sa iasa gustos; a iesit un super tort ,apreciat de toata lumea si mancat pana la ultima felie ( va jur ).

inca odata LA MULTI ANI  mami, sa fii sanatoasa si sa fi cu noi inca multi , multi ani de acum inainte !

blat de cacao:

-5 oua

-5 lg zahar

-4 lg faina

-1 lg cu varf de cacao

-1 plic praf de copt

Se separa ouale, se bat bine albusurile cu zaharul , se adauga galbenusurile , apoi faina amestecata cu cacao si praful de copt; compozitia se aseaza in forma de tort tapetata cu hartie, se tine la cuptor  20-25 min( faceti proba cu scobitoarea ); cand e rece se taie in 2.

CREMA MAUSSE DE PORTOCALE

-250 ml suc de portocale

-1 lg amidon

-4 lg zahar

-2 lg gelatina inmuiata in 30 ml apa

-200 frisca batuta

Sucul de portocala ,amidonul si zaharul se pun la fiert pana se ingroasa; gelatina hidratata se pune la bain-marie pana se dizolva si se adauga peste crema de portocale racita complet, apoi se amesteca cu frisca batuta.Crema se pune peste primul blat insiropat cu sirop din apa si zahar.


FOAIA DE BEZEA

–  2 albusuri

–  2 lg zahar

– 1/2 lg faina

– 40 g alune macinate ( sau nuci )

Se bat albusurile spuma , se adauga zaharul si batem pana se topeste; amestecam faina cu alunele macinate si se adauga la compozitia de albusuri , apoi se pune  pe fundul unei forme de tort tapetata cu hartie de copt ( neaparat , altfel se lipeste ), se coace la foc mic 25 min.

CREMA 2( se pune peste foaia de bezea )

-200 ml frisca batuta

-150 gr zahar

-120 g alune zdrobite mai mari ( eu am pus nuca )

Se topeste zaharul intr-o cratita ( eu am folosit  tigaie de Teflon ) si cand este topit bine se adauga nucile, apoi amestecul obtinut se toarna repede pe un tocator uns cu ulei, cand este racit complet se pune intr-un prosop de bucatarie( punga de plastic ) si cu ajutorul sucitorului se zdobeste ; caramelul zdrobit se adauga peste frisca batuta.

Peste crema de portocale se aseaza  foaia de bezea iar deasupra ei se pune crema 2 ( cea  cu caramel ); se aseaza apoi  al doilea blat de cacao, se insiropeaza si se imbraca tortul cu compozitia  de diplomat ( pe care eu am facut-o din ½ de compozitie, ca si asa este foarte inalt tortul ):

CREMA DIPLOMAT

-3 oua

-200 g zahar

-250 ml lapte

-2 plicuri gelatina

– 300 ml frisca batuta

-fructe : ananas ( din conserva ), kiwi ,portocala, cateva nuci ( ramase de la  crema de caramel ).

Ouale , zaharul si laptele se bat foarte bine apoi se pun pe foc mic amestecandu-se continuu pana capata consistenta unei ciulamale, se lasa apoi la racit; gelatina se hidrateaza 10 min ( eu am pus 4 lg de sirop din compotul de ananas) apoi se pune pe foc pana se dizolva ( nu se fierbe )apr 1 min;gelatina se adauga la compozitia de  oua, se pun si fructele taiate bucati si scurse de zeama, si frisca batuta.

Se imbraca tortul cu aceasta compozitie si se decoreaza dupa placul fiecaruia, eu am facut trandafiri din pasta de zahar.

Poza cu sectiunea urmeaza sa o postez in zilele urmatoare( cand o primesc si eu ) , a fost facuta de unul dintre  invitati cu tel lui  mobil; eu nu am mai apucat sa o fotografiez cu aparatul meu !

a sosit si poza cu sectiunea , cam tarziu dar important e ca am primit-o.


Responses

  1. EXCELENT!
    Nota 10+
    Eu mai am o felie ascunsa dupa borcanul cu gem din frigider😉 sa nu dea dusmanii peste ea :))
    La Multi Ani mamiii!

  2. La cat de frumos arata tortul, cum v-ati indurat sa-l taiati:) ??De abia astept sa incerc sa-l fac si eu… Daca nu-mi reuseste vin in vizita😉
    pooopici de la Sibiu

    • nu are cum sa nu-ti reuseasca , e foarte usor de facut, si …..de mancat ! succes la preparare si abaia astept sa-mi spui cum ti-a iesit .


Leave a Reply

Categories

