Posted by: Lumy | April 5, 2010

COZONAC CU NUCA , RAHAT SI STAFIDE


Pentru ca am fost ocupata cu gatitul de pasti , nu am avut timp sa postez reteta de cozonac , dar la mine in familie acest desert este bine venit intotdeauna , nu numai de sarbatorile de iarna sau de primvara, ca atare acum am sa va scriu reteta mea care nu este foarte grea ,ba dimpotriva :

ingrediente ptr 2 cozonaci :

1 kg faina

5 oua

1 pachet unt

100 ml ulei

500 ml lapte

1 cana de zahar

2 cuburi drojdie

100 gr stafide

zahar vanilat, esente de lamaie, portocala, coaja de portocala

 

UMPLUTURA:

Nuca tocata marunt se amesteca cu 1 lg zahar si 2 lg cacao

* se poate folosi si macul ,ca umplutura ,care se pune pe foc cu un pic de lapte si zahar ,se lasa sa dea 2-3 clocote si apoi se lasa la racit .

 

 

pentru inceput se freaca drojdia cu 1 lgt de zahar si 2 lg lapte caldut si se lasa la dospit;

separat se oparasc 2 lg haina cu 2 lg lapte clocotit si se lasa pana se raceste , apoi se amesteca cu drojdia care intre timp a crescut, apoi tot amestecul se pune in mijlocul fainii, se adauga galbenusurile frecate zdravan cu zaharul , un pic de sare si uleiul .

laptele care fusese oparit , se lasa pina devine caldut si se amesteca cu esentele , coaja de portocala si stafidele, si se toarna cate un pic peste compozitia pe care o framintam bine; cand aluatul a inceput sa se lege se adauga untul topit si caldut , in palma  nu direct pe aluat si se  continua framintarea aprox 30 min ( cine are putere si rezistenta poate sa-l framinte mai mult, eu l-am framintat 30 min , e gata atunci cand coca a inceput sa faca basici ) ; se lasa la dospit 1 ora  apoi se imparte comp in 2 si se umple cu umplutura de nuca( sau dupa preferintele fiecaruia ) si rahat , se ruleaza si se pun in tavi tapetate cu hartie de copt ; se lasa sa creasca in tavi 20 min, se ung cu galbenus de ou  si apoi se baga la cuptor la 180 gr -45 min .

Eu am facut un cozonac in forma dreptunghiulara si unul in forma rotunda( pe care o cumparasem de cateva zile si abia asteptam sa-i fac safteaua ); cel rotund l-am impletit  , si eu m-am mirat de opera mea.


Responses

  1. ce frumos este cozonacul, cred ca la gust este super.


Leave a Reply

Categories

