Posted by: Lumy | April 4, 2010

ECLERURI


Unul dintre deserturile de care nu ne saturam niciodata ;

 ingrediente aluat  ( aprox 40 buc )

200 gr faina

100 ml ulei

200 ml apa

5  oua

Apa , uleiul si un praf de sare se pun pe foc si se lasa sa fiarba pana dau in clocot , moment in care se adauga faina toata, se amesteca pana se desprinde de pe cratita, se lasa la racit.Cand coca e racita se adauga pe rand ouale , incorporandu-le  foarte bine in compozitie( aveti nevoie de mixer ); cu ajutorul unui sprit sau a unei seringi de bucatarie, se fac dreptunghiuri de aprox 7 cm sau gogosele  ( mie imi plac asa mititele , voi puteti sa le faceti dupa cum va place ) se pun in tava tapetata cu hartie si se coc la foc potrivit 25-30 min .

ATENTIE : nu se deschide usa cuptorului ca nu mai cresc !

CREMA :

5 oua

200 gr zahar

2 plicuri zah vanilat

4 lg faina( eu am pus 5 lg amidon )

600-700 ml lapte

1 lg unt

se freaca galbenusurile cu zaharul, zaharul vanilat si faina; se subtiaza cu 1/2 din cantitatea de lapte rece dupa care se toarna peste restul de lapte si se pune la fiert amestecand continuu sa nu se formeze cocoloase; se lasa la racit si se amesteca cu untul si albusurile batute spuma.

se iau eclerurile se taie pe mijloc se umplu cu crema( eu am mai avut un pic de frisca batuta ramasa si am pus si frisca ) , se decoreaza cu ciocolata topita.


Responses

  1. cele mai simple si gustoase prajiturele, le ador; se pot face si rotunde ?

    • Raluca ,bine-nteles ca se pot face si rotunde , eu le-am facut dreptunghiulare ca mi-a fost mai usor;


Leave a Reply

Categories

