Posted by: Lumy | April 1, 2010

SAMBUSAC


adica mai pe romaneste, PATEURI ,umplute cu ce doreste fiecare : branza, ciuperci , carne sau spanac ;  pentru ca imi mai ramasese umplutura de carne de la reteta de chiftelute de fidea , m-am hotarat sa fac aceste pateuri si cum la mine in familie, copilul are un gust si barbatul altu’ , m-am conformat si am facut si cu carne si cu branza, ciuperci nu aveam in casa in momentul acela, dar recunosc ca cele cu ciuperci sunt preferatele mele;

ingrediente pentru aluat :

-3 pahare de faina

-1/2 pahar de lapte

-1/2 pahar de ulei( eu am pus de masline )

-1/2 lingurita de zahar

-1 plic drojdie

– 2 oua

drojdia cu putina apa calda si zaharul se amesteca bine si se lasa la dospit;

ouale se amesteca cu laptele, sare, ulei si se adauga peste faina , incorporand si maiaua crescuta; se framanta bine pana cand nu se mai lipseste aluatul de maini ( daca mai trebuie se mai aduga un pic de faina ), apoi se lasa la crescut;

dupa ce aluatul a crescut se intinde o foaie groasa de 1 deget si se taie patrate care se umplu cu umplutura de branza , carne ,….etc

Ptr umplutura de carne : se caleste o ceapa mare cu 500 gr carne tocata ,se adauga sare,piper,cimbru ,nucsoara ,se adauga un pic de apa calduta si se lasa pe foc pana se patrunde carnea; se ia de pe foc si se adauga un pic de verdeata ,optional …

Sper ca v-am facut pofta si sa incercati reteta mea mai ales ca aluatul se mentine moale si fraged 2-3 zile ( daca mai raman atatea zile );


Responses

  1. titlul tau e gresit,nu se numeste zambusac ci sambusek,sau sambousek.sorry ptr interventie

    • intr-adevar , greseala este z in loc de s, in rest depinde de fiecare dialect arab , ca sa nu-ti mai zic ca traducerea din araba in romana difera de la pers la pers , iar eu am mentionat ce era mai important , si anume ca sunt niste pateuri.Oricum , multumesc pentru remarca si vizita, te mai astept si alta data.


Leave a Reply

Categories

