Posted by: Lumy | April 1, 2010

TORT MAGIC MOMENTS


TORT MAGIC MOMENTS

m-am tot gandit de Florii ce tort sa-mi fac, si pentru ca de fiecare aniversare am cate un tort personalizat pentru fiecare membru al familiei , anul acesta m-am hotarat sa incerc reteta de TORT MAGIC MOMENT, reteta luata de pe blogul Gabrielei Cara;

asadar, ingrediente ptr blat :

2 oua; 125 gr zahar;50 g faina;50 g amidon; 1 lgt praf de copt; 1 lg cu varf de nuca de cocos; coaja si zeama de la o lamaie; suc natural de portocale ptr insiropat blatul:

— ouale se bat cu 2 lg de apa fierbinte ,zahar, coaja si zeama de lamaie pana la consistenta unei creme( daca le bati cu mixerul nu prea au volum, reteta originala specifica robotul de bucatarie ); se amesteca faina cu amidonul si praful de copt apoi se pun peste crema de ou, se adauga si fulgii de cocos, compozitia obtinuta se pune intr-o forma de tort tapetata cu hartie de copt si se coace 25 min la 180 grade; blatul racit se taie in 2( mie mi-au iesit 2 blaturi subtiri, data viitoare am sa dublez cantitatea).

CREMA GANACHE

250 gr ciocolata alba;  300 gr frisca lichida ; 100 gr alune de padure macinate mari; 1 foaie gelatina

ciocolata cu 1/2 din cant de frisca se pun pe foc mic pina se topeste ciocolata; se da la o parte si cand inca mai este calduta se pune gelatina hidratata in prealabil 10 min; cand compozitia este racita complet se aduga si restul de frisca batuta si alunele; crema astfel obtinuta se pune peste primul blat insiropat, se acopera cu cel de-al 2 blat si se pune la frigider pana la pregatireacelei de-a 2  crema.

CREMA DE LIMETA

350 gr iaurt gras; 80 gr zahar; coaja si sucul de la o limeta; 150 ml frisca lichida; 10 gr gelatina.

se amesteca iaurtul cu zaharul, coaja si sucul de la limeta; gelatina hidratata se dizolva in 2 lg apa se dizolva si se adauga cremei de iaurt, se pune la frigider pentru 30 min ( eu am bagat-o in congelator 5 min pina s-a ingrosat ) apoi se adauga frisca batuta si se pune peste blatul de tort; se lasa la frigider 2-3 ore pana se intareste bine crema apoi se pune jeleul de portocale astfel :

220 ml suc de portocale cu 2 lg zahar si 3 foi de gelatina hidratata in prealabil se amesteca f bine iar cand prinde o consistenta groasa se toarna peste tort si se pune la frigider;

ornarea am facut-o cu frisca pe margini si cu felii de limeta , voi puteti sa o faceti dupa cum va place;


Responses

  1. Imi puteti spune ce diametru ati folosit la tava de tort?Multumesc!

    • buna ,scuze de raspunsul intarziat ..tava are 24 diametru


Leave a Reply

Categories

