Posted by: Lumy | December 11, 2009

Dorada in crusta de sare


Am fost invitata la o petrecere cu tema , adica fiecare familie avea de prezentat un moment artistic si culinar despre un anumit popor, indiferent de continent, si prin tragere la sorti , mie mi-a cazut   GRECIA; asa ca ,m-am postat in fata calculatorului si am inceput a naviga pe internet in cautarea cat mai multor informatii culinare despre aceasta tara; mi-a atras atentia o reteta pe care am vazut-o in graba intr-o duminica seara la Tv,la o emisiune despre Grecia, prezentata de o grecoaica focoasa si frumoasa foc, asa ca iata reteta:

Ingrediente :

– dorada
-2 kg de sare ( eu am folosit sare fina )
-2 albuse
-coaja de la o lamaie
-coaja si zeama de la o portocala
-usturoi
-fenel
-patrunjel
-oregano

pestele se spala sub jet de apa rece , se usuca cu un prosop de bucatarie;in interiorul fiecarui peste se pune usturoi taiat felii, bucati de  fenel, patrunjel si lamaie.
intr-un castron se pune sarea , albusele batute spuma, coaja de lamaie si portocala rase si se amesteca adaugandu-se cate putina zeama de portocale atat cat sa devina compozitia asemanatoare nisipului ud; cu aceasta compozitie se acopera fiecare peste in parte , se pun intr-o tava si se baga la cuptor 45 min , cat sa se intareasca sarea pe pesti si sa devina un pic maronie;
cand sunt gata aveti grija cum ai puneti pe farfurie in asa fel sa nu se crape sarea si sa patrunda in ei;
se serveste cu garnitura de cartofi natur , legume sotate, mamaliguta sau fiecare cu ce-i place.


Responses

  1. Dorada a fost cel mai bun peste pe care l-am mancat. Minunat ai gatit acest peste. Desi ma asteptam sa fie foarte sarat, pestele si-a luat sare atat cat a avut nevoie. Delicios!
    …Cand ma mai inviti la un dorada in sare? Promit sa vin cu pestele..de sare si de gatit te ocupi tu😛

    • ma bucur ca v-a placut , si alta data cu placere .


Leave a Reply

Categories

